domingo, 12 de septiembre de 2021

REFRÁNS E DITOS POPULARES (recopilados dos séculos XVIII e XIX) (50)

 

Dime que te queima o sòl, eu digo te fai hermosa. Mazanciña mòi sombriza nunca fòi a mais sabrosa.

D´o queixo non che me queijo, qu´o queixo bèn che me sabe; quèijome de quèn o vende, que non m´o deija de balde.

                                 (cantos populares)

 

D´o monte sale o qu´o monte queima.

Quèn mais mira, menos ve.

                                 (ditos populares)

 

...Y-eu non sei com ´atòpo, nin por onde, queimores e amarguexos.

                                   (Rosalía de Castro)

 

Se vèñes aquí por verme, queridiño, Dios ch´o pàgue.

Se veñes por outras cousas, rasgas zapatos en balde.

 

Adios, rapaciña adios: eu para ti ja non era, anque mais altos navios navègaban con menos vela.

 

Vamos à rae-l-o pan, ti levarás unha rosa, eu un carabel na man.

                                      (cantos populares)

 

Os rapaces non son hòmes.

                                    (ditos pop.)

 

E à reboladas eu guindaba froita, mentras ti regalabasm´un cantar.

Eu qu´ende mal m´arredei d´eses mares e ribeiras, d´eses soutos e pradeiras, en qu´alegre rebuldei.

      Rebuldar:retozar.    (F. Añon)

 

Caravèl que me recèndes, pensaba de te comprar e sospècho que me véndes.

                                       (canto pop.)

 

Cada un raña onde lle pròi.

Malia ò rato que non sabe senon d´un burato.

A conta dos meus compadres, rebanadas òs afillados.

D´a rapa à rebola veña o demo è escolla.

                                       (ditos populares)

  Jesús Guimarey Mascaró, 2021

No hay comentarios:

Publicar un comentario