lunes, 22 de febrero de 2021

REFRÁNS E DITOS POPULARES (Recopilados dos séculos XVIII e XIX)

 

Cal n´a fonte, cal n´o río, tópote sèmpre lavando, meniña ti te-l-o deño, ou sèica m´andas tentando. Deño: demo.  (cant. Polpular)

 

Dijèn eu para meu coleto: esta nena que ben fala; lève o diaño se non tèn estudiantes de pousada. (A. C.)

 

Escribinch´en papel fino e ti escribichem´en estraza. Ou te-l-o diaño meniña , ou mal me quères, rapaza. (cant. Popular)

 

Tiven un fillo e morréume n´a guerra como soldado, Bágoas que por él botei sábe-o Diosiño adorado.

Domingos è o meu amor, à Domingos hèi d´amar; domingos son dias santos; todo-l-os penso gardar.

Cando o diñeiro fala; todos calan.

Prenda de gallego diñeiro vale.

O que compra con diñeiro que n´e seu, non diga que compra, senon que vende.

(ditos populares)

 

A miña dòna relouca e decòte esta berrando, como s´eu tuvèra a culpa d´a rapiña qu´hay de cartos. (V. de Tunes)

 

Fun ò prado a segar hèrba e seguei cardos tan solo: acerquèim´a unha meniña e díjome: teño dono.    (cant. popular)

No hay comentarios:

Publicar un comentario