sábado, 20 de marzo de 2021

REFRÁNS E DITOS POPULARES (Recopilados dos séculos XVIII e XIX) (24)

 

  Facenda de Crègo da-a Dios e leva-a o dèmo.

O qu´à sòlas fas n´a casa, poidan todos ver n´a plaza.

Fai o que che digo e non faga-l-o qu´eu fago, ou fai o qu´o crego dijere e non faga-l-o qu´el fixère.

Nadie as faga, que tarde ou cedo, todas se pagan.

Non todo o que se di se fai, nin todo o que fai se di.

Pensa mòito e fala pouco.

O moito falar è vicio.  (ditos populares)

 

Favores que me fixèche n´a cara me vas votando.

Favores non dan amores; libre quedo eu ch´os pagando. (cant. Populares)

 

Fàrtas´un de comer e de beber e non se farta de saber.

Non peca de gula quèn nunca tuvo fartura.  (ditos populares)

 

Estrèliña d´a fartura, aluméame, alumea, mentras que non vè a lua. (cant. Popular)

 

Dijo no monte unha vèlla; vaite febreiriño corto, c´os teus dias vint´e oito, que, si tiveras mais catro, non quedaba can, nin gato, Febreiriño contestou moito: os teus becerriños oito: deija que meu irman Marzo hàch´os de volver en catro. (Anónimo)

   Jesús Guimarey Mascaró,2021

No hay comentarios:

Publicar un comentario